יום חמישי, 4 בפברואר 2010

JRB בישראל המשך .....

המשך הביקור של ג'אנה בארץ
הביקור של ג'אנה בישראל למעשה התחיל וכבר ביום הראשון חגגנו את המפגש שלנו כפי שהסתיים בפעם הקודמת בארוחת סושי איזה כיף שיש פרטנרית לארוחות סושי.
ביום השני לביקורה היינו בבית והגיעה סיגל ברנע שלימדה את ג'אנה את הטכניקה של הכנת גליל ללא רקע והיה מאוד נחמד . בערב כבר התכוננו לקראת הסדנה הראשונה בבית אלעזרי.
הסדנה הראשונה הייתה טבילת האש וכל כך היה לג'אנה כיף לפגוש שוב את הבנות הישראליות , וככה התקיימו להן עוד 7 סדנאות נוספות ברחבי הארץ בר"ג ברעננה בנופית בתובל במודיעין ובגבעת עדה .

במהלך הביקור של ג'אנה ביקרנו בירושלים פעמיים, טוב יש משהו בעיר הזאת שאתה מרגיש תמיד שלא ראינו הכל ,ולכן חזרנו לשם פעמיים , היה ביקור מדהים במערות הכותל ובשרשרת הדורות ,חוויה בהחלט מיוחדת שבזכות ורדיתוש חווינו אותה ועל כך תודה רבה וביום הנוסף שהיינו בירושלים היינו ביד ושם .

בתחילה לא תכננתי לקחת את ג'אנה לשם ,בכל זאת קצת עצוב ולא ידעתי אם היא תהיה מסוגלת להתמודד עם המראות העצובים ועם הסיפורים האישיים המוצגים שם ע"י ניצולי שואה ,אבל כתוצאה משיחה מקרית על ספרים הגענו גם לנושא השואה .
הסתבר לי שגם ג'אנה כמוני מאוד אוהבת לקרוא ספרות המתבססת על סיפורים אישיים אוטוביוגרפיות, או סיפורים המבוססים על חוויות אישיות ואז היא המליצה על הספר "המחבוא"של קורי טן בום , חסידת אומות עולם שהצילה מאות ילדים בתקופת השואה , סיפרתי לה שלא רק שקראתי את הספר אלא גם ראיתי את הסרט ויותר מזה גם הייתי בבית של קורי בהולנד בהארלם ,ג'אנה הייתה בהלם כששמעה שהייתי בבית של קורי ושאני מכירה גם את מי שמנהלת את הבית באופן אישי (אנחנו חברות מאוד טובות).
וככה הגענו ליד ושם ,ג'אנה ביקשה שניסע לשם ונסענו וביקרנו שם ואכן היה מאוד קשה, יצאנו שתיינו משם עם דמעות בעיניים.
היו לנו גם ימים שבהם טיילנו בצפון בתל אביב ביפו ואפילו ערב אחד לאחר אחת הסדנאות נסענו יחד לחיפה היה כל כך מהנה כל השהות הזו יחד.

בסופו של הביקור של ג'אנה ביום האחרון היא אסרה עליי להיכנס לסטודיו שלי ובמשך 6 שעות היא עבדה שם, ובסופו של דבר קיבלתי צב מדהים עם כמה מילים חמות שהיא כתבה לי בתחתית ואני חושבת שרק ברגע שבו קיבלתי את הצב הבנתי שבעוד כמה שעות נצטרך להיפרד שוב בשדה התעופה .

למרות הפרידה העצובה אנחנו נפגשות שוב בעוד 20 ימים בכנס הבין לאומי של אומני החימר הפולימרי ואין לי ספק שהולכת להיות חוויה יוצאת דופן במפגש ובכנס עצמו.
ג'אנה הייתה אורחת מדהימה ,אישה אצילית עם המון אהבה והמון נתינה , אין לי ספק שהביקור שלה תרם רבות לפורום הישראלי נהנתי מכל רגע במחיצתה ואני חושבת שלמדתי ממנה המון לא רק בתחום המקצועי ,אלא גם על דברים נוספים בעיקר כתוצאה מהשיחות הרבות שניהלנו בערבים ובנסיעות לסדנאות.
אני כל כך שמחה שהייתה לי ההזדמנות לארח את ג'אנה ומודה לה מכל הלב על כל מה שהיא עשתה כאן בישראל.
תמיד יהיה לג'אנה פינה חמה אצלי בלב ואני יודעת כמו שידעתי מהפעם הראשונה שנפגשתי איתה שהחברות ביננו היא לעד .