יום ראשון, 4 באפריל 2010

באיזה צבעים את משתמשת ?
בכל פעם שאנשים נפגשים בפעם הראשונה עם העבודות שלי ואינם מכירים את החימר הפולימרי ,תמיד נשאלת אותה השאלה באיזה צבעים את משתמשת ולעיתים גם אחרי שאני מסבירה להם שאין המדובר בציור אלא בפיסול של הפרחים באמצעות חימר פולימרי ,עדיין נשאלת השאלה באיזה צבעים את משתמשת וזה תמיד מעלה לי חיוך על הפנים הרי אני עם הסבלנות שלי ממש הייתי יושבת עם מכחול וצובעת את העבודות שלי עם כל הפרחים , כל מי שמכיר יודע שיש לי קוצים ושאני לא בדיוק מסוגלת לשבת יותר מחצי שעה במקום אחד , אבל זה מדהים שדווקא עם החימר הפולימרי אני יכולה לשבת שעות בסטודיו שלי וליצור.
וכדי להסביר יותר טוב את תהליך יצירת הפרחים אני תמיד משתמשת בהסבר של הכנת סושי (גם טבחית גדולה אני לא), אבל התהליך של יצירת רול סושי דומה לתהליך יצירת הגלילים .


הפעם החלטתי לתת את הדגש על יצירתם של הגלילים , עבודה שדורשת המון סבלנות והמון דימיון ודיוק על מנת שגליל יצא כמו שצריך .וכדי להמחיש את עבודת הגלילים בחרתי דווקא להשתמש במספר דוגמאות מעבודות שהוכנו ע"י האומניות הישראליות שלטעמי אנחנו אחד הפורומים המובילים בכל הקשור לעבודת המילפיורי (הכנת גלילים).

ונתחיל דווקא בהסבר שלי של פרח שפעם פיתחתי בעצמי לפני שנתיים והעלתי לפורום.


במשך השנים גילינו את האפשרויות הרבות של יצירת גלילים בחימר פולימרי ומעבר להכנה של פרחים ישנם אין סוף אפשרויות של יצירה של גלילים כמו הכנה של גלילי פרצוף, הכנה של גלילי חיות , של מרקמים שונים , של טקסטורות שונות , של צורות גיאומטריות , של שימוש בגלילים מאומנות הריקמה ( לנושא הזה יש לנו את אנג'לה שהיא אחת המומחיות בתחום), קלידוסקופים ועוד ועוד .

החלטתי לצרף כמה גלילים שהוכנו ע"י בנות הפורום הישראלי וב- 1 באפריל עלה בראשי רעיון לעשות מתיחה ,אבל ממתיחה החלטתי לקחת את הנושא ברצינות ולהפיק ספר בנושא הגלילים ,קבעתי כבר פגישות עם כמה אנשים וכתבתי מייל לכמה גורמים בארה"ב ואני מקווה שבמשך הזמן נוציא את המתיחה הזו אל הפועל ימים יגידו .

הגלילים של מרס צגלניק:



אומנית ישראלית נוספת שמומחית להכנה של גלילים בעיקר גלילים ללא רקע היא סיגל ברנע






ואומנית ישראלית נוספת היוצרת גלילים ללא רקע אבל בשיטה שונה מסיגל היא איריס משלי





אמנית ישראלית נוספת היוצרת גלילים שהם בעיקר גלילים מורכבים שנראים כמו ציור היא תמי שבט



ואומנית ישראלית נוספת שהגלילים שלה נראים כמו ציור מדוייקים מאוד היא רוני גור



אומנית ישראלית נוספת שהגלילים שלה הם בעיקר קליידוסקופים היא נעמה זמיר

http://www.flickr.com/photos/naamaza/sets/72157601211137469/



כמובן שיש עוד אומניות רבות מוכשרות בפורום הישראלי שמטיבות בהכנת גלילים אבל כדאי שאני אשאיר גם כמה לספר שעתיד לצאת.




































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































תגובה 1:

  1. מירה . פוסט מקסים. יופי של הדרכה . עושה חשק להכין גם .

    השבמחק